Сьогодні в рубриці історія_одного_шедевра ми хочемо познайомити вас з творчістю геніального українського скульптора пізнього бароко Йогана Георга Пінзеля, якого називають «галицьким Мікеланджело». Довгий час ім'я цього видатного скульптора XVIII століття не було навіть відомо, історія зберегла лише скупі відомості про нього, але творчість цього віртуозного майстра дерева і каменю сьогодні відоме у всьому світі.
Скульптури Пінзеля, що раніше прикрашали храми і церкви, надзвичайно видовищні. Вони захоплюють особливої духовністю образів святих і пророків, сміливою і віртуозною обробкою матеріалу, завдяки якому навіть драпірування одягу персонажів набуває особливої виразності і стають самостійними елементами композиції.
Розрахунок робився на те, щоб вразити уяву прихожанина як силою образів небожителів, так і розкішшю оформлення композицій.
Головні риси неповторного стилю майстра - драматичні сюжети, сміливі ракурси, загальне художнє вираження містичної екзальтації, яка простежується в вираженні осіб і рвучких рухах біблійних персонажів. Їх стрімкий ритм підкреслюють злами складок одягу - разюче!
Походження скульптора, рік його народження і місце навчання донині залишаються загадкою. Документально підтверджені лише кілька фактів його біографії і відомостей про наявність замовлень.
Відомо, що до середини 1750-х років Пінзель разом з архітектором Бернаром
Меретином працював при дворі українського магната, Канівського старости Миколи Потоцького в Бучачі на Тернопільщині. Пінзель декорував церкву Святої Покрови та костел Успіння Пресвятої Богородиці в Бучачі скульптурами з дерева і каменю, а також прикрасив кам'яними статуями міську ратушу в Бучачі. Пінзель працював скульптором у Львові, який в ті часи входив до складу Польщі. Йому належать скульптури Анастасія, Льва і композиція з Юрієм Змієборця на аттику Собору Святого Юра у Львові, за які йому в 1759-61гг. було виплачено 37 тис. золотих.