XX століття називали «століттям молодих». Так як же тоді назвати наш XXI? З молоддю справедливо пов'язують безпосереднє майбутнє нашої цивілізації, подальші перспективи. З іншого боку, молодь прийнято лаяти за те, що вона уособлює собою неповагу, зарозумілість, самовдоволене невігластво, що вона багато чого не розуміє і не приймає. Цей вік прийнято вважати «блюзнірським», навіженим, бурхливим і нещадним. Представники молодого покоління свій вік часто сприймають як перехідний: 1) як своєрідний «аванс» життя на майбутнє; 2) як право на помилки; 3) як вік дозволеного недомислу ( «проби пера»). Звідси, як наслідок заниження вимог до себе, нерозвинене почуття відповідальності за себе та свої вчинки, а тим більше - небажання приймати відповідальність за інших.

 

Ці чисто емоційні оцінки можна було б і не згадувати, якби в них не розкривалася одна примітна особливість молодості - суперечливість, амбівалентність, перехідний, «тимчасовий» характер, характер «очікування дорослості». Що ж стосується вивчення закономірностей, специфічних для молодості, то в цьому плані у психології дуже мало даних, незрівнянно менше, ніж інформації про розвиток, наприклад, в дитячих віках. Показово і те, що, на відміну від дитячої психології чи геронтопсихології, у психології молодості немає загальноприйнятого в науці «імені», а в громадській думці існує занадто розширене розуміння молодості (до 40 років), коли до нього відносять і «молодого вченого» за тридцять, і «молодого поета» за сорок, і навіть «молодого режисера» за п'ятдесят. Проте період від 18-20 до 30 років вивчається інтенсивніше, оскільки це продуктивний і насичений сенсом вік людини. Ряд авторів вважає, що молодість - одна з трьох фаз перехідного періоду між дитинством і дорослістю, який включає отроцтво, юність і молодість; молодість не слідує за юністю, а починається з неї, включаючи її в себе як етап. Так чим характеризується період молодості?

кордон молодості умовно розташовують на відрізку від 18-20 до 30 років. З цим періодом життя пов'язують становлення самостійності та відповідальності людини за вчинки, здатність приймати «сенсожиттєві» рішення, закріплення світоглядних орієнтацій, побудова сталого «образу світу», визначення перспектив та цілей життя і т.д .

 в молодості закінчується загальносоматичний розвиток, досягають свого оптимуму фізичне і статеве дозрівання;

в молодості людина починає осмислено будувати майбутнє, орієнтуючись на вікову перспективу, а не тільки на оволодіння цінностями та цілями найближчого вікового періоду, як це було на попередніх щаблях розвитку;

в емоційному плані для молодої людини самосприйняття - найважливіша умова самореалізації. В молодості людина здатна поставитися до себе реалістично і критично, прийняти мінуси розвитку.

особливе значення має вибудовування системи особистих моральних, культурних, духовних цінностей, поєднане з усвідомленням власної унікальності та неповторності.

в соціальному плані провідне місце займає пошук партнера і вступ в шлюб, з чим і пов'язані нові соціальні ролі (чоловік, сексуальний партнер, батько).

?в емоційному плані головне місце займає любов.

Психологія у кожного своя та особливість її в тому, що вона має справу з самим живим у людині. Саме тому пропонуємо добірку книг, які допоможуть пізнати себе й оточуючих, розкрити свій потенціал і набути впевненості. Запрошуємо відвідати відділ естетичного виховання та соціокультурної діяльності і взяти книгу в якій ви обов'язково знайдете відповіді на ваші запитання.

Please publish modules in offcanvas position.

Зворотній зв'язок

Зворотній зв'язок

Ваше повідомлення успішно відправлено

Консоль налагодження Joomla

Сесія

Інформація облікового запису

Використання пам'яті

Запити до бази даних